کتاب صوتی

Wiki Article

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از مردم عادت ندارند در طول روز کتاب بخوانند اما از زمانی که کتاب صوتی فارسی از راه رسیده‌اند وضعیت تغییر یافته است. به عبارت دیگر می‌توان چنین برداشت کرد که کتاب صوتی باعث آشتی مردم با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شده است. به همین روی اسپین نیز برای شما شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید از شنیدن کتاب‌های صوتی لذت ببرید و کتاب‌های صوتی رایگان بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه با تعدادی از پرطرفدارترین کتاب‌های صوتی رایگان آشنا می‌شوید:
گویندگان کتاب صوتی رایگان چه کسانی هستند؟
شاید در وهله‌ی نخست تصور کنید کتاب صوتی رایگان فارسی با صدای دوبلورها تولید می‌شود اما چنین الزامی وجود ندارد و معیار انتخاب راوی بر اساس نوع کتاب و صلاح دید ناشر صوتی تغییر می‌کند. گاهی ممکن است خود نویسنده کتاب، گویندگی آن اثر را بر عهده بگیرد. در مجموع راوی باید صدای مناسب و فن بیان قوی داشته باشد تا بتواند شما را به عنوان شنونده به محتوای اثر جذب کند. به همین read more دلیل ممکن است در کنار گویندگان حرفه‌ای از بازیگران سینما و تئاتر نیز استفاده شود. در ادامه با تعدادی از کتاب‌های صوتی که بازیگران گویندگی کرده‌اند آشنا می‌شوید:
کی و کجا نباید از کتاب صوتی علمی استفاده کنیم؟
کتاب‌های صوتی معمولا زمان بیشتری را در مقایسه با کتاب کاغذی از شما خواهند گرفت. علاوه بر این بهتر است برای مطالعه کتاب‌هایی که جزئیات مهم زیادی دارند، از کتا‌ب‌های کاغذی استفاده کنید. همچنین اگر خیلی انگیزه و میل کتاب خواندن ندارید، بهتر است که برای رفع تکلیف سعی نکنید که از کتاب صوتی استفاده کنید. گوش دادن به این کتاب‌ها زمانی با ارزش است که شما با تمرکز کافی این کار را انجام دهید.
اشتباه دیگر برخی افراد این است که هنگام انجام کارهایی مانند تمیز کردن خانه یا رسیدگی به کارهای دیگر کتاب صوتی گوش می‌کنند. این کار که همان چند وظیفگی یا مالتی تسکینگ نام دارد، از مهمترین عوامل و دلایل حواس پرتی به شمار می‌رود. کتاب خواندن بدون تمرکز هم که… خودتان بهتر می‌دانید!

Report this wiki page